2014. augusztus 14., csütörtök

Bazsalikomos-spenótos túróval töltött paprika, krémes polentával





Megint egy esős napra ébredtünk. Sőt, most mikor ezt a receptet írom is esik. Ráadásul ma már le is hűlt annyira a levegő, hogy öröm volt bekapcsolni a sütőt, hogy a "rövidnacimban" ne fázzak, és este szinte biztos, hogy vörösbort fogok bontani, nem egy lehűtött rozét. Szóval napsütést akartam, akarok de azonnal! Na de vissza még a reggelhez. Miközben a reggeli kávémat kortyolgattam azon gondolkodtam, hogy mit is főzzek, mi is van itthon, mert ebben a szakadó esős időben kedvem nincs elmenni a boltba. Tegnap szedtünk le paprikát meg paradicsomot, a lecsó kézenfekvő lenne, de ahhoz kellene friss kenyér ami jelenleg nem található meg itthon. Benéztem a hűtőbe és találtam 250g túrót, tejfölt, marék bébispenótot. Beindult a fantáziám. Töltsünk meg paprikát túróval. Benéztem a "kincseskamrába" az az a spejzba, és keresgetésem során szembetaláltam magam kb. 2-3 marék kukoricadarával. És akkor már összeállt a kép. Az a kép amit Andi készített, és feljebb illetve itt lent láttok...

Bazsalikomos-spenótos túróval töltött paprika 




- paprika

- 250g túró

- tejföl

- friss spenót

- bazsalikom

- fokhagyma

- citrom

- só, bors

- keményítő


Krémes polenta

- kukoricadara 

- víz

- tej

- vaj

- 1 tojás sárgája

-

A recept elkészítési ideje kb. 1 óra, így akár vacsorára is tudom ajánlani, mivel egyszerűen, gyorsan elkészíthető ez az étel. Amíg a paprika sül a sütőben addig a polentát is elkészíthetjük. A töltelékhez egy keverőtálba a túróhoz adjuk az aprított spenótot, a bazsalikomot és 1 ek. tejfölt majd hozzáreszelünk egy gerezd fokhagymát és egy alaposan megmosott citrom héját. Ezt a tölteléket tovább fűszerezzük sóval, borssal és fél citrom levével. Ezután kb. 1 ek. étkezési keményítőt keverünk a túróhoz, amely egyrészt a nedvességet is felszívja, másrészt sütés során egyben tartja a tölteléket. A töltött paprikákat egy kevés olajjal kikent sütőtálba vagy tepsibe tesszük és tetejüket meglocsoljuk pár csepp olajjal. A 220 fokos előmelegített sütőben 10 percig, majd 160 fokra visszavéve további 15 percig sütjük. Nem feltétlenül kell betartani ezt a sütési fokot, lehet 180 fokon is végig sütni. Akkor jó, ha picit felhólyagosodik a paprikánk, de ne legyen fekete, illetve maradjon a paprikának tartása.
Amíg sül a paprikánk a polentát is elkészítjük. A polentához pontos mennyiséget nem tudok adni, mert én "szemmel-érzéssel" készítem. Az a lényeg, hogy a forrásban lévő kb. 1,5 l vízhez adunk 2-3 maréknyi polentát és folyamatosan kevergetjük. Ahogy dagadnak a kukoricadara szemek, úgy látjuk, hogy még mennyi darát adjunk hozzá. Akkor sincs baj ha túl sűrűre sikeredik, mert azt tejjel vagy vízzel tudjuk hígítani. Mivel én krémesen folyós polentát akartam, így lágyabbra főztem, és a vízhez kevés tejet is adtam. Amikor a textúrája olyan lett, hogy a kanál fenekét bevonta és lassan folyt le róla, akkor lezártam a lángot és egy diónyi vajat adtam hozzá.

Tipp:
A krémes hatás érdekében egy tojás sárgáját is adhatunk a kész meleg (nem forró) polentához, így válik tökéletesen krémessé a polenta.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése