2017. július 30., vasárnap

Sörben párolt marhaszegy sült kakukkfüves színes répával

....a legjobb dolog ami  egy marhával történhet....

Legalábbis a konyhában. Abszolút híve vagyok a lassan, alacsony hőmérsékleten párolt, vagy sütött húsnak. Mondhatjuk úgy is: rabja lettem ennek a technológiának. Itt a blogon sokszor leírtam ezt, de azt gondolom: nem lehet eléggé reklámozni ezt a konyhai technológiát.
Általában ha az ember marhát süt/párol, akkor vagy combot, esetleg lábszárt választ, de a marhaszegyet még mindig kevesen választják. Igaz, nem mindenhol lehet beszerezni ezt a szaftos, ám de olcsó alapanyagot. És itt a hangsúly a szaftosságon van. Tőlünk nyugatra előszeretettel használják a marhaszegyet grillezéshez vagy éppen rommá főzésre, amikor is szálaira esik szét a hús. Ez utóbbi esetben akár szendvicsbe (Pastrami) használják, és nagyon finom. Szaftos, ízletes, egyszóval: tökéletes alapanyag.  Szóval így esett a választásom a marhaszegyre, ugyanis nem titkolt szándékkal  készítettem el ezt a receptet. A munkám során összehozott az élet Norbival, aki a Vaskakas sörfőzde tulajdonosa. Az eltelt hetekben többször kóstoltam a söreit, és nem tudom nem szeretni őket. Igazából két kedvenc söröm van tőle, és az egyiket most felhasználtam ehhez az ételhez. Ez pedig nem más, mint a Charlatan Belga típusú félbarna söre, amely egy felsőerjesztésű sör, csodás fűszeres jegyekkel, egy kevés kandiscukros lecsengéssel. Nos, én ezt a sört gondoltam méltó párjának ennek a szép marhaszegynek, és nem döntöttem rosszul. Mivel tegnap piaci nap volt, így kinéztem a tatai piacra. A sorokat, árusokat járva megláttam egy tatai árust, aki többek között  árult többféle színű, például lila színű répákat is. Egyből összeállt a kép, azaz a recept. Sütőben, némi kakukkfűvel megsütöm a répákat, ami pont illik mind textúrában, mind ízben és színben az omlósra párolt marhaszegyhez. 
A marhaszegyet "sima" répával, gyömbérrel, és egy egész vöröshagymával, na és Norbi Charlatan sörével pároltam 5 órán át, lassan, takarék láng felett.
Akár vacsorára, vendégeknek is remek választás is lehet ez az étel, csak az időt kell rá szánni.




Hozzávalók 4 személyre:

- kb. 80 dkg marhaszegy

- 1 üveg félbarna sör (nekem a Vaskakas sörfőzde Charlatan söre volt)

- 1 fej vöröshagyma

- 1 diónyi gyömbér

- 2 szem borókabogyó

- 1 babérlevél

- 1 ág rozmaring

- 1 nagyobb sárgarépa

- só

- bors

- színes répa

- 1 tk. kakukkfű

- olaj





 Elkészítése

A húst tisztítsuk meg, majd dörzsöljük bele a frissen őrölt fekete borsot. Egy forró serpenyőben kevés olajon kérgezzük le, majd tegyük át egy mélyebb falú edényben. Öntsük fel a sörrel, adjuk hozzá a darabolt megpucolt sárgarépát, a darabka gyömbért,a borókabogyót, rozmaringot, babért és a vöröshagymát. Alacsony láng felett, szinte csak pöszörögve főzzük 4-5 órán át fedő alatt, 30-40 percenként megforgatva a húst. Félidőben sózzuk, és ha kell pótoljuk az elpárolgott folyadékot. 
A színes répákat hámozzuk meg, olajjal kenjük be, sózzuk és kakukkfűvel fűszerezzük. Egy sütőlapon 200 fokon 15-20 perc alatt süssük meg, és a tálaláskor a hús mellé adjuk.

Tipp
A szálaira szedett húst szendvicsekbe, vagy tortilla lapokba tekerve is kínálhatjuk, valamint a fűszeres sörös szaftot beforralva szintén tálaláskor a hús mellé kínálhatjuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése